Korzystamy z cookies, więcej informacji »
Dodano: 04.09.2019 07:51 | brak komentarzy
Dodał: Łukasz Suma

Druk 3D w motoryzacji i aeronautyce

Przedsiębiorstwo Omni3D pochwaliło się zastosowaniem oferowanych przez siebie urządzeń i materiałów do wydruku elementów wykorzystywanych w bolidach wyścigowych i dronach.

Od początku swojej działalności firma angażuje się w projekty m.in. dla branży motoryzacyjnej czy aeronautycznej, wspierając utalentowanych młodych inżynierów oraz rozwój wspomnianych sektorów poprzez wykorzystanie w nich druku 3D. I co ważne, popularyzowanie zastosowania mniej tradycyjnych tworzyw.

Wydruki dla branży motoryzacyjnej do tej pory powstawały na drukarce Factory 2.0 Production System, głównie z filamentu CF-PA-12 domieszkowanego włóknem węglowym. Dla zespołu Politechniki Rzeszowskiej, który regularnie występuje w zawodach Formuły Student, powstał kolektor dolotowy i tunel do chłodnicy. Części wydrukowane z tego filamentu ze względu na jego cechy świetnie sprawdzają się na torze wyścigowym.

Filament CF-PA-12 znajduje zastosowanie w inżynierii części, produkcji elementów końcowych, a także testowaniu elementów konstrukcyjnych. Warto podkreślić, że można nim zastąpić komponenty tworzone dotychczas z metalu. W branży motoryzacyjnej materiał ten znajduje zastosowanie dzięki wyjątkowej trwałości, wysokiej sztywności i wytrzymałości na zrywanie. Szczególnie ta ostatnia cecha jest warta uwagi, ponieważ włókno węglowe posiada wytrzymałość ponad 2,5-krotnie większą niż popularny już ABS-42.

To jednak nie jedyny filament, z którego powstają części samochodowe. Omni3D dla wspomnianego zespołu rajdowego przygotowało w lipcu wydruki z TPU. Do bolidu powstały nakładki na pedały. Ten elastomer posiada dobre właściwości elastyczne, a przy tym zachowuje dużą wytrzymałość i odporność na uderzenia, stąd decyzja o jego wykorzystaniu. Zalecana temperatura druku od 220°C i grzany stół pozwoliły w pełni wykorzystać jego cechy.

„Jesteśmy mocno zaangażowani w upowszechnianie druku 3D szczególnie w branży motoryzacyjnej i aeronautycznej. Nie tylko współpracujemy z kluczowymi polskimi jednostkami naukowymi, ale także wspieramy zdolnych młodych inżynierów. Dla ich projektów realizujemy prototypowe wydruki, dzięki czemu popularyzujemy także zastosowanie nowych materiałów w elementach, które do tej pory powstawały z popularniejszych tworzyw. Wydruki już wkrótce będą powstawać na dwóch naszych nowych drukarkach, a mianowicie Omni500 Lite oraz Factory 2.0 Net” – tłumaczy Paweł Robak, CEO przedsiębiorstwa Omni3D.

Dodaj komentarz
Żeby móc dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Komentarze
Brak komentarzy.
Newsletter
Prosto na email będziesz otrzymywać między innymi
  • oferty pracy
  • zniżki na książki
  • najnowsze publikacje
AutoCAD cz. I

AutoCAD - kurs dla początkujących

 

Pierwszy z kursów przeznaczony jest dla osób rozpoczynających pracę w środowisku AutoCAD.
Omówiona została filozofia pracy z programem AutoCAD, wygląd głównego okna aplikacji oraz dopasowanie programu do własnych potrzeb.

Kolejne podrozdziały poświęcone są zagadnieniom rysowania i modyfikowania obiektów (linie, multilinie, okrąg, prostokąt wielobok, splajn). Zostały również omówione zasady pracy z warstwami, blokami oraz wymiarowanie. Ostatnie rozdziały kursu podstawowego omawiają zasady drukowania.