Korzystamy z cookies, więcej informacji »
Dodano: 30.04.2010 10:33 | brak komentarzy

Wieloplatformowy Octane Renderer

Nowozelandzka firma Refractive Software wydała nowy renderer o nazwie Octane. Rozwiązanie działa pod kontrolą trzech najbardziej popularnych systemów operacyjnych
Edycja pracująca w środowisku Windows pojawiła się już na początku roku, wkrótce dołączyła też do niej wersja przeznaczona dla Linuksa, a teraz producent pochwalił się wydaniem działającym w systemie Mac OS X. Nowe narzędzie renderujące umożliwia otrzymywanie obrazów fotorealistycznych, a cechą charakterystyczną Octane Renderer jest fakt silnego wykorzystywania przezeń mocy drzemiących w nowoczesnych układach graficznych firmy nVidia i technologii CUDA, dzięki czemu jest on w stanie pracować nawet do 10 razy szybciej niż "tradycyjne" rozwiązania używające wyłącznie jednostek CPU. Program wymaga oczywiście zastosowania odpowiedniego GPU i stosuje własną implementację architektury CUDA. Producent zapowiada też wprowadzenie obsługi standardu OpenCL w kolejnych wersjach rozwiązania. W tej chwili w związku z ograniczeniami samej technologii CUDA Octane Render działa jedynie w trybie 32-bitowym pod kontrolą Mac OS X, wymagając przy tym wersji 10.5 lub 10.6 tego systemu oraz zastosowania architektury firmy Intel. Edycja 64-bitowa ma się jednak pojawić w przyszłości. Na stronach producenta dostępna jest próbna wersja aplikacji.

Strona www: http://www.refractivesoftware.com
Autor: ŁS
Dodaj komentarz
Żeby móc dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Komentarze
Brak komentarzy.
Newsletter
Prosto na email będziesz otrzymywać między innymi
  • oferty pracy
  • zniżki na książki
  • najnowsze publikacje
AutoCAD cz. I

AutoCAD - kurs dla początkujących

 

Pierwszy z kursów przeznaczony jest dla osób rozpoczynających pracę w środowisku AutoCAD.
Omówiona została filozofia pracy z programem AutoCAD, wygląd głównego okna aplikacji oraz dopasowanie programu do własnych potrzeb.

Kolejne podrozdziały poświęcone są zagadnieniom rysowania i modyfikowania obiektów (linie, multilinie, okrąg, prostokąt wielobok, splajn). Zostały również omówione zasady pracy z warstwami, blokami oraz wymiarowanie. Ostatnie rozdziały kursu podstawowego omawiają zasady drukowania.